19 marca 2014

Spotify - Trochę późno, ale krótko i treściwie.



Spotify działa już w 55 krajach, w Polsce dostępne jest od roku - Ja natomiast dopiero dwa miesiące temu dowiedziałem się, że nie muszę już piracić i zaśmiecać komputera. A od kiedy zainstalowałem program, muzyka gra u mnie praktycznie bez przerwy.

Może najpierw rozjaśnijmy sprawę i wytłumaczmy czym jest owe spotify.
Na stronie producenta znajdziemy taką oto informację:
"Spotify to serwis muzyki cyfrowej, który zapewnia Ci dostęp do milionów utworów".
Dorzućmy do tego trochę wikipedi:
"Powstały w październiku 2008 roku w Szwecji muzyczny serwis oferujący swoim użytkownikom dostęp do muzyki w strumieniu za pomocą oprogramowania dostępnego dostosowanego do systemów operacyjnych Linux, Microsoft Windows i Mac OS X. Pozwala on na słuchanie na żądanie muzyki z wielu wytwórni płytowych, zarówno tych wielkich, jak i tych bardziej niezależnych".

"Podobne możliwości oferuje nam również Deezer, który jednakże nie zyskał aż tak wielkiej popularności"

W programie możemy tworzyć biblioteki muzyczne bez konieczności zapisywania plików na komputerze. Po przejściu do opcji premium możemy apkę zsynchronizować z telefonem, ipodem bądź tabletem, a nawet kinem domowym.
Gama dostępnych utworów jest naprawdę przeogromna. Od razu w dniu premiery utwory jak i całe albumy dostępne są do odsłuchania w wersji strumnieniowej, jak również w trybie offline, po wcześniejszej synchronizacji.


"Aktualne zawiera ponad 20 mln utworów,  każdego dnia dodawane jest kolejne 20 tysięcy, a liczba playlist wynosi już nieco 1,5mld"

Osobiście najbardziej podobają mi się playlisty workoutowe, których słucham podczas biegania lub ćwiczeń na siłowni. Drugie w kolejce są TOP 100 w wersji ROCK, POP oraz RNB.
Najważniejszym jednak apektem jest to, że swoją muzyką możemy dzielić się ze znajomymi, tworząc playlisty publiczne. Również możemy dowiedzieć się czego słuchają na co dzień, jak i również w danym momencie oraz dodać ich playlisty do swoich (Oczywiście istnieje coś takiego jak sesja prywatna, w której nie udostępniamy informacji, ani playlist). Jest to naprawdę świetny pomysł na rozwinięcie swojego gustu muzycznego, bo od kiedy używam Spotify mój znacznie się zmienił poprzez poznanie nowych świetnych wykonawców.

Ile to kosztuje?

Mamy dwie opcje:
Darmową: Tutaj nie płacimy nic. Przez pierwsze 6 miesięcy wygląda to tak - Dźwięk niby trochę gorszy (jednakże nie dostrzegam różnicy) i raz na jakiś czas włączają nam się reklamy, ale nie jest to jakieś bardzo uporczywe. W późniejszym okresie zostaje na nas nałożony limit wynoszący 2,5h słuchania muzyki tygodniowo.

Premium: (Pierwszy miesiąc za darmo z możliwością rezygnacji) 
Bez reklam, jakość dźwięku 320kb/s. Do tego możliwość sparowania z telefonem, tabletem i innymi multimedialnymi urządzeniami. A koszt takiej usługi wynosi jedyne 19.99 zł za miesiąc. Niedrogo, prawda?

Żyjemy w XXI wieku i już tylko nieliczni kradną muzykę. Po co pozbawiać artystę zarobku jeżeli możemy wprowadzić w życie udogodnienie i zarazem wynagradzać autorom ich ciężką pracę?

Pozostawiam Wam do do własnych przemyśleń.





r





"Spotify już teraz obejmuje 50%  branży muzycznej.
 To fascynujące, że w przyszłości może uratować przemysł! "                                                                       David Guetta





"Spotify jest doskonałym przykładem innowacyjności oprogramowania."

                          Steve Ballmer, CEO Microsoft




"Co za ulga, że teraz jest to legalne w USA, może w końcu wyjdzie z ukrycia to, że jestem uzależniony od Spotify"

                                          Ashton Kutcher







"Mam Spotify - to
fantastyczne, 15 milionów utworów na nim: Sinatra, Nat King Cole, Patsy Cline, Willie Nelson i inne które lubię."                        
                 Alex Ferguson, Manchester United

17 komentarze:

  1. Mam tak samo, spotify towarzyszy mi przez cały dzień i codziennie poznaję coś nowego ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Super program!!! Jeśli chcesz posłuchać utworów danego wykonawcy, a nie stać się na zakup płyty i nie chcesz nielegalnie ściągać plików mp3 z internetu, możesz to zrobić za darmo dzięki Spotify. Niestety w bazie programu znajduje się niewiele polskich piosenek, ale np. angielskojęzycznych jest cała masa. W Polsce niestety możemy korzystać tylko z płatnej wersji, której plusem jest brak reklam. W innych krajach np. w Hiszpanii można pobrać darmową wersję z reklamami, które są puszczane raz na jakiś czas.

    Uważam, że to świetna alternatywa dla tradycyjnego radia - wreszcie można samemu wybierać wykonawców i słuchać muzyki non-stop bez przerw . Polecam ! Również uważam , iż jest ok !

    OdpowiedzUsuń
  3. Otóż w Polsce również mamy darmową wersję, która obejmuje 6 miesięczny okres początkowy ;p

    OdpowiedzUsuń
  4. A , to przepraszam najmocniej . Dawno już nie korzystałem z owej aplikacji , ponieważ zepsuł mi się telefon ,a gdy działał , korzystałem jedynie z konta ,,Premium '' , ponieważ jest ono o wiele ciekawszym wyborem , który polecam każdemu ,mającemu zbędne ,,dwie dyszki'' . Wystarczy , iż nie zjesz raz obiadu i stać Cię na konto Premium ! Bardzo ciekawa opcja ! Polecam i pozdrawiam (i jeszcze raz przepraszam za pomyłkę) , Kacper Dębicki .

    OdpowiedzUsuń
  5. Odpuszczenie jednego kurczaka dobrze Ci zrobi ;p

    OdpowiedzUsuń
  6. Spotify jest świetnym programem:)

    OdpowiedzUsuń
  7. chyba się zaopatrzę w ten program ;p

    OdpowiedzUsuń
  8. Cieszę się, że przeczytałam Twój post, bo często widziałam logo Spotify, a nawet mój tablet miał coś podobnego. Chyba Deezera...właśnie. Nie byłam do tego przekonana i bałam się, że jest to forma naciągania pieniędzy, że zapomnę o tym, nabijając w międzyczasie spory rachunek, jednak teraz przekonałam się do tego i planuję wypróbować to cudo ;-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Spotify uzywam codziennie, bardzo zadowolona :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Osobiście preferuję i korzystam z platformy Wimp ; ) Wielkie dzięki za odwiedziny - pozdrawiam ; )

    OdpowiedzUsuń
  11. Odkąd odkryłam Spotify to praktycznie nigdy go nie wyłączam. Do tego idealnie wkomponowuje się w mój blog. Dużo kapel, chociaż mogłoby być więcej, szczególnie z gatunku który preferuje, ale i tak się uzależniłam ;)

    OdpowiedzUsuń